Bioshock: Infinite, review

Bioshock: Infinite, review

Na de succesvolle games Bioshock en Bioshock 2 komt 2KGames met haar nieuwe paradepaardje: Bioshock Infinite. Voor het eerst in de geschiedenis van deze game speelt het spel zich boven water af, en hoe! De nieuwe Bioshck is een game met een echt verhaal en geweldige graphics. Ook moet even een compliment worden gegeven aan 2K voor alle details in Bioshock. De wereld waar het zich afspeelt is werkelijk tot in detail uitgewerkt en je wil dan ook meteen gaan verkennen op het moment dat je begint.

Booker DeWitt

In de nieuwe Bioshock kruip je in de huid van de aan lager wal geraakte privédetective Booker DeWitt. Het is 1912 en DeWitt heeft als opdracht een meisje genaamd Elizabeth te bevrijden uit een gevangenis in de zwevende stad Columbia. Als dit lukt dan zullen zijn opgebouwde gokschulden worden kwijtgescholden. Als je aan het begin van Bioshock de stad Comlumbia voor de eerste keer binnenkomt dan zie je meteen met wat voor oog voor detail de game is gemaakt. Alles is tot in detail uitgewerkt en eigenlijk wil je ieder stukje van de stad bekijken.

bioshock

Vigors

Mensen die ook het eerste of tweede deel (of beide delen) van Bioshock gespeeld hebben weten dat het gaat om een first person shooter waarbij je ook beschikt over bovennatuurlijke krachten (genaamd vigors). Deze ‘vigors’ kun je verdienen tijdens het spel en je kunt ze inzetten wanneer je wilt. Voorbeelden zijn ‘murder of cows” hiermee kun je een groep kraaien de vijand afsturen om ze zo af te leiden, of ‘devil’s kiss’ waarmee je de moglijkheid hebt om vuurballen te gooien.

bioshock columbia

First person shooter

Liefhebbers van andere first person shooters als Call of Duty of Battlefield zullen even moeten wennen aan de speelstijl van Bioshock. De levels zijn een stuk groter en uitgestrekter en situaties kunnen door het gebruik van verschillende tactieken op meerdere manieren aangepakt worden. Ook is het even wennen dat je (na het bevrijden) constant Elizabeth bij je hebt. Ook zal het voor deze groep mensen jammer zijn dat Bioshock geen multiplayer mogelijkheden bevat.Ondanks de verschillen in speelstijl is een overeenkomt tussen de andere shooters en Bioshock dat het een echte schietgame is met veel actie.

Conclusie

Al met al is Bioshock een geweldige game die zeker in het straatje van de eerste twee delen past. De uitgestrekte levels, de superkrachten en de lekkere schiet actie zorgen voor een waardige opvolger in deze succesvolle Bioshock reeks! Voor meer info over deze game ga naar de officiële Bioshock Infinite website.

{{feed-small-2}}